dimarts, 1 d’octubre del 2013

Nova normativa que modifica la formació dels monitors i directors d'educació en el lleure


Activitats lleure, campamentsL'1 d'octubre de 2013 entra en vigor l'Ordre que regula el contingut i la metodologia dels cursos de monitor/a i de director/a d'activitats d'educació en el lleure infantil i juvenil, que substitueix l'existent de l'any 1985. No obstant, els carnets de monitor/a i director/a expedits fins ara continuaran sent vàlids. Els alumnes que han iniciat el curs de monitors/es o directors/es abans de l'entrada en vigor de l'Ordre de 2 d'agost, disposaran d'un termini de fins el 30 de juny de 2015 per finalitzar-lo.


Aquesta normativa afecta el contingut dels cursos de monitor/a i director/a d'educació en el lleure perquè els modernitza i en renova la metodologia pedagògica, que se centra en la formació i l'avaluació per competències. Els cursos de Monitors/es de lleure i Directors/es s'han adaptat a la normativa estatal sobre les Certificacions i Qualificacions Professionals, per tal de donar la rellevància, qualitat i oficialitat que la tasca de l'educació en el lleure requereix.

Els principals canvis que suposa l'entrada en vigor de l'Ordre BSF/196/2013/, del 2 d'agost, són els següents:

  • Hores totals: en el cas del curs de monitors/es amb la nova normativa augmenta en 50 hores la part teòrica i 10 hores quant a la part pràctica, la part teòrica és possible fer-la online. En el cas del curs de directors/es, s'augmenta en 120 hores la part teòrica, sent possibles de fer online el 33% del total del curs. I s'ha disminuït 40h en la part pràctica.
  • Estructuració dels cursos: amb la nova normativa l'organització del curs es modifica, ja que es divideix en mòduls i la forma d'organitzar el calendari també, compartint ambdós cursos el mòdul 2 i 3 de la part teòrica.
  • Avaluació del curs: fins ara els cursos s'avaluaven segons tres criteris principals (assistència a les classes, idoneïtat i assimilació dels continguts). Actualment es manté el format però s'afegeix l'avaluació modular, és a dir, després de finalitzar cada mòdul cal avaluar que s'han assumit els conceptes i que l'alumne està adquirint les competències correctament.
  • Els continguts del curs: s'actualitzen segons les necessitats actuals de la societat. S'introdueixen temes com l'aprenentatge servei, la planificació per competències, l'avaluació per competències, la competència digital, etc. Sent continguts necessaris per a crear nous perfils dels monitors de la nova societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada